ceturtdiena, 2012. gada 29. novembris

Iepazīstiet Vitra Polder sofas autori: Hella Jongerius


Iepazīstieties: HELLA JONGERIUS

„Es mēģinu radīt produktus, kurus var mīlēt un kurus cilvēki vēlas paturēt savā īpašumā visu dzīvi un nodot nākamajām paaudzēm”.

“Viss perfektais ir mačo un garlaicīgs. Man patīk redzēt gatavotāja pieskārienu.”

Holandiešu dizainere Hella Jongerius dzimusi 1963. gadā De Meern pilsētā, netālu no Ūtrehtas un 1988. gadā iestājās Eindhoven Dizaina akadēmijā, lai studētu industriālo dizainu. 1993. gadā, beidzot akadēmiju, jaunā dizainere kopā ar Droog Design piedalījās Milānas Mēbeļu izstādē ar vannas istabas paklājiņu. 2000. gadā viņa Roterdamā izveidoja savu dizaina kompāniju Jongeriuslab, caur kuru tiek ražoti pašas dizaineres projekti, kā arī attīstīti projekti tādiem klientiem kā Maharam (Ņujorkā), Royal Tichelaar Makkum (Nīderlande), Vitra (Šveice) un Ikea (Zviedrija).

Hella Jongerius ir kļuvusi slavena ar savu spēju sapludināt industriālo ar amatniecisko, tradicionālo ar laikmetīgo , kā arī mākslu ar tehnoloģijām. Viņas darbi ir bijuši redzami tādos muzejos un galerijās kā Cooper Hewitt Nacionālajā Dizaina muzejā (Ņujorkā), MoMA (Ņujorkā), Dizaina muzejā (Londonā), Galerie KREO (Parīzē), kā arī Moss galerijā (Ņujorkā).

Dizainere ir arī sadarbojusies ar Porzellan Manufaktur Nymphenburg, veidojot Nymphenburg Sketches servīzi, kā arī lielāko daļu no Four Seasons kolekcijas. Visslavenākās no šīs sadarbības ir viņas Animal Bowls. Izvēloties 5 no 700 dzīvnieciņu figūriņām Nymphenburg arhīvā, viņa tās ievietoja bļodiņās, pievienojot rakstus un ornamentus.

Hella Jongerius pie saviem dizaina elkiem pieskaita Achille Castiglioni, kā arī mūsdienu dizaineri Jasper Morrison, kurš esot šīs profesijas karalis. Iedvesmojoties no skaistiem rītiem,  
vēstures un tradīcijām, kā arī no sava drauga Jurgen Bey, dizainere rada produktus, kurus cilvēki izmantos paaudžu paaudzēs un par savu otrreizējās pārstrādes veidu dēvē senu formu un tradīciju izmantošanu. Iesakot jaunajiem dizaineriem veidot savus individuālos stāstus un izmantot savas personības ideju ģenerēšanā, Hella Jongerius atzīst, ka reizēm nožēlo to, ka dizains nav politiski vai sociāli aktīva sfēra.

Pārceļot savu darbnīcu uz Berlīnes rajonu Prenzlauer Berg, Hella Jongerius meklējusi jaunu sākumu, kā arī vēlējusies aizbēgt no visiem un palikt divatā ar savu darbu. Viņas krāsainais dizains bieži šķiet nepabeigts un nedaudz ievainots – šādā veidā dizainere piešķir rokdarba vērtību rūpnieciski ražotiem priekšmetiem. Piemēram, viņas B-Set porcelāna galda piederumi speciāli tika apdedzināti pārāk augstā temperatūrā, piedodot katram priekšmetam unikālu deformāciju.

2005. gadā projektētā Polder sofa kompānijai Vitra sastāv no modulārām daļām dažādās tekstūrās un nokrāsās, un tai ir piešūtas pogas, kas radītas, iedvesmojoties no krāmu tirgu atradumiem. Dizainere min, ka mārketinga speciālisti esot teikuši, ka sešu nokrāsu sofu nebūs iespējams pārdot, un viņa pierādīja pretējo. Pārdošanas nodaļas bieži pretojoties viņas darbiem tieši tāpēc, ka tie vienmēr ir novitātes.

Pēdējā laikā dizainere ir uzsākusi misiju, lai pārveidotu dizaina industrijas attieksmi pret krāsām un to izmantošanu. Atzīstot industriālās krāsu paletes nabadzību, Hella Jongerius vēlas ieviest krāsas, kuras gaismā mainās un kļūst dzīvīgākas. Tāpēc arī 2005. gadā Vitra uzticēja dizainerei krāsu konsultantes amatu, un viņas pirmais lēmums bija uzsākt plastmasas Eames krēslu ražošanu trijos dažādos baltos toņos. Palīdzot kurpju kompānijai Camper aizvilināt klientus no ierastajiem melnajiem un brūnajiem toņiem, Hella Jongerius arī ražo pati savas krāsas kopā ar Šveices kompāniju KT.COLOR.

Jau meklējot jaunu projektu, radošā un neapstādināmā dizainere ir ķērusies pie plastmasas izpētes, lai padarītu to pircējiem tīkamāku. Izvairoties no ierastajiem pieņēmumiem, ka plastmasa izskatās vai nu lēti vai pārāk futūristiski, dizainere vēlas to pietuvināt videi draudzīgajiem materiāliem, uzsverot bioplastmasas nepieciešamību. Kārtējā misija dizaina nebēdnei ar apbrīnojami plašu komforta zonu.





Introducing: HELLA JONGERIUS

"I'm trying to make products that can be loved and that people want to own their whole lives to then pass them on to the family."

“Perfection is macho. And boring. I like to see the hand of the maker.”

Dutch designer Hella Jongerius was born in 1963 in De Meern, not far from Utrecht and started studying industrial design in Eindhoven Design Academy in 1988. Graduating from the academy in 1988 the young designer participated with her Bath Mat in the Milan Furniture Fair with Droog Design. In 2000 she created her own design company Jongeriuslab in Rotterdam through which her own projects are produced, as well as the projects for such clients as Maharam (New York), Royal Tichelaar Makkum (Netherlands), Vitra (Switzerland) and Ikea (Sweden). 

Hella Jongerius has become famous for her ability to blend the industrial with craft, the traditional with contemporary and art with technology. Her work has been exhibited in such museums and galleries as Cooper Hewitt National Design Museum (New York), MoMA (New York), Design Museum (London), Galerie KREO (Paris) and Moss Gallery (New York).

The designer has also collaborated with Porzellan Manufaktur Nymphenburg, creating the Nymphenburg Sketches service and the biggest part of the Four Seasons collection. The most famous part of this collaboration is the Animal Bowls. By choosing 5 out of the 700 animal figurines in the Nymphenburg archive, she put them in bowls and added patterns and ornaments.

Hella Jongerius mentions Achille Castiglioni as her design idol, as well as the contemporary designer Jasper Morrison whom she calls the king of the profession. Drawing inspiration from beautiful mornings, history and traditions, as well as from her friend Jurgen Bey, the designer creates products that people will use from generation to generation and calls using old forms and traditions as her way of recycling. By advising young designers to create their own individual stories and to use their own personalities in ideas, Hella Jongerius admits that at times she regrets that design isn’t a politically or socially relevant sphere.

By moving her company to Prenzlauer Berg in Berlin, Hella Jongerius was looking for a fresh start and wanted to run away from everyone and be alone with her work. Her colourful design can seem unfinished or damaged at times – in this way the designer gives hand-crafted value to industrially produced objects. For example, her B-Set porcelain tableware was intentionally fired at too high a temperature to add each object a unique deformation.

The 2005 Polder sofa for Vitra consists of modular parts in different textures and shades and hand-sewn buttons modeled after thrift shop finds. Designer mentions that the marketing specialists had said it will be impossible to sell a sofa in six different shades, and she proved them wrong. Sales departments usually resist her work especially because of its novelty.

Lately the designer has begun a mission to change the design industry’s attitude and use of colour. By admitting how poor the industrial colour palette is, Hella Jongerius wants to include colours that change in the light and are more lively. Thus in 2005 Vitra entrusted her with the position of colour consultant, and her first decision was to begin producing the Eames plastic chair in three different shades of white. By helping the shoe company Camper to lure their clients away from the usual shades of black and brown, Hella Jongerius also produces her own colours with the Swiss company KT.COLOR.

Already looking for a new project, the creative and unstoppable designer has started research on plastics to make it more appealing to the clients. By avoiding the usual presumptions that plastic looks either cheap or too high-tech futuristic, the designer wants to make it more eco-friendly, by stressing the necessity of bio-plastics. Another mission for the rogue designer with an incredibly wide comfort zone.




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru