trešdiena, 2012. gada 3. oktobris

Vitra Design Museum šomēnes izdod jaunu Popārtam veltītu grāmatu-izstādes katalogu Pop Art Design!


This month Vitra Design Museum introduces a new volume-exhibition catalogue dedicated to Pop Art – Pop Art Design! 

Kā visietekmīgais mākslas novirziens kopš 1945. gada, popārts līdz pat mūsdienām turpina veidot mūsu vizuālo kultūru. Šībrīža izdevumā, kas sastādīts komplektācijā ar tāda paša nosaukuma izstādi, pirmoreiz tiek īpaši izpētīts veidotais mākslas dialogs ar dizainu.

Svarīgākie popārta mākslas darbi tiek nostādīti blakus tā paša perioda dizaina objektiem, kas papildināti ar neskaitāmām ilustrācijām no sadzīves kultūras, interjera dizaina un laikmetīgās vēstures. Bagātīgie ilustrāciju atvērumi ir apvienoti ar atzītu ekspertu vispusīgajām esejām. Tās dokumentē, kā mākslinieki un dizaineri iedvesmojās no līdzīgiem motīviem un stratēģijām. Ikdienā izmantotie objekti tika izmantoti kā mākslas motīvi, un mākslinieki izmantoja industriālos procesus, kamēr dizaineri izmantoja tādus mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus kā citāti, kolāžas un ironija. Ar vairāk kā 300 ilustrācijām grāmata uzbur daudzpusīgu Pop ēras ainu, kas beidzot pienācīgi atzīst dizaina spēlēto centrālo lomu – īstens kaleidoskops, caur kuru no jauna tiek atklāts Popārts!

Grāmatā aplūkoti šādu dizaineru darbi: Achille Castiglioni, Judy Chicago, Charles and Ray Eames, Öyvind Fahlström, Alexander Girard, Gruppo Strum, Robert Indiana, Jasper Johns, George Nelson, Claes Oldenburg, Verner Panton, Robert Rauschenberg, Martial Raysse, James Rosenquist, Ed Ruscha, Studio 65, Niki de Saint-Phalle, Ettore Sottsass, Robert Venturi un Andy Warhol.

Autori: Diedrich Diederichsen, Brigitte Felderer, Steven Heller, Thomas Kellein, Bettina Korintenberg, Tobias Lander, Marco Livingstone, Mathias Schwartz-Clauss, Dario Scodeller.

Redaktori: Mateo Kries, Mathias Schwartz-Clauss



As the most influential art movement since 1945, Pop Art continues to shape our visual culture to this day. A central preoccupation was the dialogue with design, which is being extensively investigated for the first time by the present volume, published in conjunction with the exhibition of the same name.

Key works of Pop Art are confronted with design objects from the same period, complemented by numerous illustrations from everyday culture, interior design and contemporary history. The opulent image spreads are accompanied by comprehensive essays from renowned experts. They document how artists and designers availed themselves of similar motifs and strategies. Objects of everyday use were adopted as art motifs and artists utilised industrial processes while designers made use of artistic means such as quotes, collage and irony. With over 300 illustrations, the book paints a picture of the Pop era that finally gives proper recognition to the central role played by design – a kaleidoscope through which Pop Art is rediscovered!

Featuring works by such designers: Achille Castiglioni, Judy Chicago, Charles and Ray Eames, Öyvind Fahlström, Alexander Girard, Gruppo Strum, Robert Indiana, Jasper Johns, George Nelson, Claes Oldenburg, Verner Panton, Robert Rauschenberg, Martial Raysse, James Rosenquist, Ed Ruscha, Studio 65, Niki de Saint-Phalle, Ettore Sottsass, Robert Venturi and Andy Warhol.

Authors: Diedrich Diederichsen, Brigitte Felderer, Steven Heller, Thomas Kellein, Bettina Korintenberg, Tobias Lander, Marco Livingstone, Mathias Schwartz-Clauss, Dario Scodeller.

Editors: Mateo Kries, Mathias Schwartz-Clauss


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru