ceturtdiena, 2012. gada 11. oktobris

Vitra izdod jaunu grāmatu, kas veltīta Ronan & Erwan Bouroullec dizainam


Vitra publishes a new book dedicated to the design of Ronan & Erwan Bouroullec

Ronan & Erwan Bouroullec: Works

Works ir apjomīga, padziļināta monogrāfija, kas tematiski aplūko ražīgo, inovatīvo un dinamisko produktu dizaineru Ronan & Erwan Bouroullec darbus, iekļaujot abu dizaineru sadarbības ar vadošajiem brendiem un ražotājiem, minot gan mēbeles, gan apgaismojumu, gan ierobežota skaita objektus. Grāmatu veido pašu Bouroullec izvēlētās, apbrīnojamās fotogrāfijas, kā arī pirms tam nepublicēti attēli un zīmējumi no dizaineru arhīviem, kā arī dizaina speciālistes Anniina Koivu teksts.

Monogrāfijā izlasāma arī ekskluzīva saruna starp Rolf Fehlbaum no Vitra, Anders Byrel no Kvadrat, Eugenio Perazza no Magis, Didier Krzentowski no Galerie kreo, kā arī dizaina kritiķi Alice Rawthorn. Works iekļauj arī kataloga sadaļu, kurā dokumentēta visa dizaineru karjera līdz pat mūsdienām.

Nenogalini taureni

Lepidopterologs izbauda tauriņu medīšanu, noķeršanu un – vairāk par visu – kolekcionēšanu. Ar visretākajiem, visdārgākajiem indivīdiem apietas ļoti rūpīgi, iemidzina ar anestēziju un rūpīgi aplūko zem palielināmā stikla, pirms to arhivē, uzlīmē etiķeti, reizēm piešķir jaunu vārdu un visbeidzot ar adatu piestiprina pie sienas. Pataloganatoms secē radījumu medicīniskās patiesības labā. Kad nedzīvais ķermenis ir atklājis savus noslēpumus, to nodod taksidermistam, kurš sagatavo iebalzamēto eksemplāru tā jaunajai lomai – trofeja, kuru apbrīno vai publiskās aplūkošanas arhetips dabas vēstures vai zinātnes muzejā.

Ronan un Erwan Bouroullec dizains atgādina taureņu vieglumu un delikātumu. Viņu dizains iespēj iemiesot tādu brīvību, kuru ar adatu nevar piestiprināt pie sienas – tas ir spēcīgs, ekspresīvs, bet tai pašā laikā brīnumaini nodalīts no ierastajām idejām par funkcionāliem ikdienas objektiem. Pat ja ar taureņu ķeramo tīklu rokās mēs notvertu viņu darbu esenci, aiznestu to mājās stikla burkā un pieliktu to pie sienas, mēs to nevēlētos. Lai arī mēs vēlamies prezentēt Bouroullec brāļu darbu konkrētā un izturīgā veidā, grāmatas autori nav lepidopterogi. Viņi arī nav pataloganatomi vai taksidermijas studenti. Mūsu vēlme komunicēt nav mēģinājums pasludināt patiesību, piedurot dizainu pie sienas. Šī grāmata nav nedz pilnīgs arhīvs, nedz manifests. Tā nav domāta kā rokasgrāmata dizaina censoņiem vai kā mednieka trofeja. Sekojošajās lapusēs mēs neesam dizaina mednieki, bet gan vērotāji, un mēs cenšamies atrast ceļu, kas ērti līkumo starp faktu un fikcijas pasaulēm. Tā ir mirkļa uzņēmums pastāvīgi mainīgajā un augošajā vienu no apspriestāko mūsdienu dizaineru karjerā: Ronan un Erwan Bouroullec.

Ievads no Anniina Koivu - Ronan & Erwan Bourroullec: Works, Phaidon Press, 2012.

Grāmatu var pasūtīt caur Phaidon Press vai iegādāties Vitra Design Museum veikalā  VitraHaus, Weil am Rhein.





Ronan & Erwan Bouroullec: Works

Works is a comprehensive monograph that explores the work of Ronan and Erwan Bouroullec by theme, including the designers’ collaborations with leading brands and manufacturers, covering everything from furniture design to lighting and limited edition pieces. Stunning photograps, hand-selected by the Bouroullecs, sit alongside a wealth of previously unpublished images and drawings from the designers’ archives, and are accompanied by supoorting texts from design specialist Anniina Koivu.

The monograph also features an exclusive interview between Rolf Fehlbaum from Vitra, Anders Byriel from Kvadrat, Eugenio Perazza from Magis, Didier Krzentowski from Galerie kreo and design critic Alice Rawthorn, as well as a catalogue section documenting the designers’ entire career to date. Works is the most authorative title on the work of these two prolific, innovative and dynamic product designers.

A lepidopterist takes great pleasure in the hunting, catching and – most of all – collecting of butterflies. The rarest, most precious individuals are gently handled, put to sleep with anaesthetic and inspected closely under the magnifying glass before being archived, labelled, sometimes baptized with a new name and finally pinned to the wall. A pathologist dissects a creature in the name of medical truth. Once the lifeless body has given up its secrets, it is handed over to a taxidermist, who in turn preps the embalmed specimen for its new role, as a trophy to be admired or an archetype for public observation in a museum of history or natural science. The designs of Ronan and Erwan Bouroullec bring to mind the lightness and delicacy of butterflies. Powerful and expressive, yet magically detached from the received ideas of functional everyday objects, their designs manage to embody a kind of freedom in a way that makes them hard to pin down.

Even if, butterfly net in hand, we could capture the essence of their work, take it home in a glass jar and mount it on the wall, we wouldn’t want to. While we certainly hope to present the Bouroullec brothers’ work in a concrete, durable manner, the authors of this book are not lepidopterists. Nor are they pathologists or students of the art of taxidermy. Our desire to communicate is not an attempt to state the truth by pinning design to the wall. This book is neither a complete archive nor a manifesto. It is not meant as a manual for aspiring designers, nor as a hunter’s trophy. In the following pages, we are not the hunters but the observers of design, and will strive to find a path – one that meanders along comfortably, somewhere between the realms of fact and fiction. It is a snapshot in the continuously changing and evolving career of two of the most talked about designers of our day: Ronan and Erwan Bouroullec. 


Introduction by Anniina Koivu from Ronan & Erwan Bourroullec: Works published by Phaidon Press, 2012.

The book can be ordered through Phaidon Press or bought at the Vitra Design Museum shop in the VitraHaus, Weil am Rhein.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru